Eetdagboek Lindsey

12-09-2017

Hey you! Ik ben Lindsey, foodblogger van Mamasuperdun. Ja ik ben mama en nee ik ben niet superdun, maar wel wat kilo's afgevallen vorig jaar! Doordat ik mijn levensstijl heb omgegooid ben ik een stuk gezonder en vooral bewuster gaan eten. De gezonde creaties die ik maakte ben ik gaan delen op social media en zo is mijn hobby tot foodbloggen ontstaan. Ik probeer gezond en lekker te combineren, maar het moet vooral ook makkelijk zijn. Niet te veel poespas of gekke ingrediënten. Ik probeer dagelijks bewuste keuzes te maken in mijn voeding, maar af en toe grijp ik ook echt wel naar iets ongezonds. Gelukkig heb ik daar tegenwoordig meer balans in dan vroeger en geniet ik ook veel meer wanneer ik bijvoorbeeld een stukje chocolade (lees: M&M's) neem. Je ziet de quote "balance is the key" misschien vaak voorbij komen, maar voor mij werkt het echt!

Dag 1

Ontbijt - Wanneer ik op kantoor ben eet ik eigenlijk vrijwel iedere dag hetzelfde ontbijt. Ik neem dan een pot magere kwark of Griekse yoghurt mee en iets om in de yoghurt te doen. Deze week had ik een potje Griekse yoghurt (2% vet) en biologische crunchy muesli met chocolade smaak van de Lidl, heel lekker! Vaak doe ik door de kwark of yoghurt een schepje vanille eiwitpoeder, voor de smaak (anders is het zo zuur) en voor wat extra eiwitten.

Tussendoortje - Ik ontbijt pas rond een uur of tien / half elf. Daarom neem ik 's morgens vaak geen tussendoortje. Rond een uur of een ga ik lunchen en dan krijg ik pas weer een beetje trek.

Lunch - Op mijn werk heb ik twee super leuke meiden die ook van lekker én gezond eten houden, dus wij maken vaak met zijn drieën een lunch klaar. Wij hebben de luxe op ons kantoor dat we een enorme keuken hebben inclusief gasfornuis, dus ook van alles kunnen maken! Maar de salades en soepjes die ik eet kan je natuurlijk ook thuis bereiden en meenemen naar je werk. Vandaag aten we een salade met paprika, komkommer, avocado, mango en geitenkaas met een beetje honing, yum! Mijn collega had een koude soep gemaakt van komkommer, avocado en wat limoensap met pistache noten.

Tussendoortje - Na de lunch heb ik bijna altijd trek in iets zoets. Gelukkig heb ik op mijn werk niks wat ik kan snoepen. Ik neem rond half drie / drie uur een, zoals wij het noemen, feestkoffie. Een latte macchiato, met een zoetje. Ik ben geen echte koffie drinker, maar dit is echt wel feestje!

Rond een uur of vier / half vijf krijg ik meestal weer trek. Vandaag at ik dan twee volkoren crackers met kipfilet en cottage cheese en eentje met pure hagelslag! Balance is the key right ;-)

Avondeten - Vanavond heb ik courgetti gemaakt met de spirelli. Er zitten stukjes kip in, rode ui en tomaatjes uit de oven. En daarover heen wat parmezaanse kaas. Heerlijk! Net een echte pasta.

Avondsnack - Als ik 's avonds nog trek krijg eet ik vaan Optimel Griekse stijl 0% vet. Hier gooi ik nog wel eens wat doorheen. Deze week is mijn favoriete mix pure hagelslag met schuddebuikjes!

Dag 2

Ontbijt - Mijn ontbijt vandaag is hetzelfde als gisteren, maar dan met bramen erin. Yummy.

Tussendoortje - Dit keer eet ik tussendoor een crackertje met kipfilet, omdat ik meer trek heb dan gisteren. Kan ik er even tegenaan tot de lunch.

Lunch - Wat een lekker lunchje heb ik vandaag. Samen met mijn collegaatje maakte ik een volkoren broodje met kipfilet en avocado en daarnaast een kleine salade. In de salade zit komkommer, rode paprika, aardbeien en geitenkaas met een klein beetje honing. Echt een van mijn favorieten. Aardbeien en geitenkaas is een gouden combinatie.

Tussendoortje - Ik heb een avocado hummus gemaakt, dus deze smeerde ik op twee crackers. Kan ik weer even vooruit want we eten vanavond pas laat!

Avondeten - Vanavond aten we een spinazie tagliatelle, met ui, verse spinazie, courgette, spekjes en geitenkaas. Met een wijntje, want de zon schijnt. Goede reden toch.. Ik had nog nooit eerder geitenkaas op een pasta gedaan, maar dit smaakte erg goed! Pastaatje was ook zo klaar, handig op avonden wanneer je even snel iets in elkaar wil flansen.

Avondsnack - Mijn guilty pleasure zijn toch wel gele M&M's. Hier hebben wij er dan ook een paar van op gesmikkeld op de bank ;-)

Dag 3

Ontbijt - Vandaag is mijn vrije dag dus heb ik iets meer tijd om uitgebreid te eten! Ik heb een smoothiebowl gemaakt van Griekse yoghurt (daar is ie weer..) met banaan en aardbeien. Verder heb ik er wat druifjes, muesli en zaadjes over heen gestrooid. Tussendoortje In de auto at ik even snel een perzikje.

Lunch - Afgelopen week maakte ik een zoete aardappel-gele paprika soep. Hiervan had ik een bakje ingevroren, dus deze kon ik vandaag lekker thuis opsmullen.

Tussendoortje - Wat had ik nog in huis? Yoghurt.. dit werd dus even snel een bekertje yoghurt met wat muesli erop. Snel en voedzaam!

Avondeten - Zelfgemaakte kipsaté is toch wel de beste. De kip kon lekker een paar uurtjes marineren en heb er toen stokjes van gemaakt en gegrild in de pan. Ook de satésaus maakte ik zelf van o.a. pindakaas, soja, ketjap en honing. Ik serveerde er broccoli rijst bij (zelf gekocht bij AH) om het lowcarb te houden.

Avondsnack - Nou snack kan je het niet noemen.. maar wel lekker. Om het weekend in te luiden maakten we thuis Gin Tonic's. Dit keer maakte ik een variant met Bobby's Gin, Fever Tree tonic en rood diepvries fruit.

Wil je meer lekkere recepten van Lindsey zien? Vergeet haar dan niet te volgen op Instagram: @mamasuperdun en natuurlijk heeft ze nog veel meer recepten op haar blog! Lindsey bedankt voor het delen van jouw dagboek!