Eetdagboekje Emilia

06-06-2017

Laatst werd ik door Emilia gevraagd of ik een eetdagboek wilde bijhouden voor op haar blog! Tuurlijk wilde ik dat. Uit eetdagboekjes van anderen kun je namelijk veel inspiratie halen. Aan haar de vraag of ze ook een eetdagboek wilde bijhouden voor op mijn blog! En dat vond ze geen probleem. Hier het eetdagboek van Emilia:

"Houd balans, maar geniet",

Hi iedereen, ik ben Emilia. Een 17-jarige jongedame met een enorme passie voor gezondheid en lekker eten! Op mijn blog Emiels Kitchen deel ik de lekkerste recepten, handige tips en tricks en mijn favoriete hotspots en producten. Naast mijn blog ben ik nog een middelbare scholier en zit ik momenteel in het vijfde jaar van het atheneum. Naast koken en bloggen vind ik het ook leuk om o.a. te tennissen, te werken bij Le Pain Quotidien, van restaurant naar restaurant te gaan om nieuwe dingen uit te proberen, te wandelen met mijn hond en natuurlijk te shoppen. Ik deel graag met jullie wat ik op een dag eet. Je zult veel gezonds tegenkomen, maar niet alleen maar! Mijn motto is niet voor niets: "Houd balans, maar geniet", omdat ik als geen ander weet dat jezelf dingen ontzeggen juist averechts werkt. Leef in de basis gezond, maar vergeet ook niet jezelf te verwennen!

Dag 1

Ontbijt
Mijn ontbijt is heel saai, want ik ontbijt vrijwel iedere dag met hetzelfde. Gewoon omdat ik het lekker makkelijk vind en het goed vult, namelijk havermoutpap. Ik neem ongeveer 50 gram havermout met 250 ml amandelmelk, lijnzaad, chiazaad, kaneel, een beetje zoetstof, een halve banaan, een handje pompoenpitten en last but not least: een flinke klodder pindakaas! Daarbij drink ik een zwarte koffie.

Snack
Tussendoor neem ik een appel op school.

Lunch
Thuis lunchen! Ik eet twee speltboterhammen met pompoenhummus en gewone hummus samen met een hand cherrytomaten en wat worteltjes.

Snack
Ik eet een NAKD reep (Cacao Orange) om drie uur en rond een uur of vijf neem ik als pre-workout twee rijstwafels met pindakaas en banaan.

Diner: 's avonds eet ik een bord met o.a. zoete aardappel, paprika, ui, sperziebonen, kip en ontbijtspek met een honing mosterd dressing.

Snack: ik neem na het avondeten áltijd nog een snack, honger of geen honger. Het zit zo in mijn systeem dat er geen dag zonder m'n bakje kwark gaat. Ik neem de Optimel Kers Griekse Stijl Yoghurt met daarin van alles en nog wat: noten, rozijnen, druiven, pompoenpitten, een blokje pure chocolade en granola. Dit dus ook, vrijwel iedere avond. Daarbij drink ik nog een cappuccino (met gewone halfvolle melk).

Dag 2

Ontbijt: hetzelfde ontbijt, op het station haal ik ook nog een koffie verkeerd.

Lunch: ik lunch vroeg (half 12) omdat ik een proefstudeerdag heb op de Radboud Universiteit. Daar neem ik een vegan 'oatbroodje' met walnoten, tomaat en gegrilde courgette en een appel.

Snack: daarna loop ik nog even het centrum van Nijmegen in en drink bij DOWNTOWN een Chai Latte. Op de terugweg naar huis neem ik een Peijnenburg Zero. Eet ik eigenlijk nooit, maar best lekker! Thuis neem ik een handje Tomato Quinoa Chips.

Diner: we eten tomatensoep met daarbij geroosterd speltbrood. Het recept ervan staat op mijn blog!

Snack: mijn zus komt 's avonds langs dus we hebben wat lekkers bij de bakker gehaald! Het is een soort van walnotentaartje met mokkacrème misschien dat de foto je een beter beeld ervan geeft! ;) Daarbij nog een koffie.

Dag 3

Ontbijt: sorry jongens, nog altijd hetzelfde ontbijtje... Samen met een zwarte koffie ditmaal.

Snack: tussendoor drink ik alleen een cappuccino.

Lunch: ik lunch met twee sneetjes krentenbrood met daarover gesmolten brie en honing (tooooo good to be true) en een carpaccio van rode biet. Het recept ga ik hiervan uitwerken! Daarbij drink ik nog een glas verse jus d'orange.

Snack: ik heb nog bananenbrood in de vriezer liggen en neem daarvan twee dikke plakken; één met pindakaas en één met nutella

Diner: 's avonds pof ik zoete aardappels en maak daar een salade bij van alle 'restjes' die op moeten voordat we naar Knokke gaan. Ik gratineer de aardappels vervolgens met Parmezaanse kaas en ontbijtspek. Zo lekker!

Snack: ik neem dezelfde bak kwark samen met een cappuccino.

Door de dag heen drink ik thee, water of light frisdank (slecht, I know) en koffie als ik het vermeld heb. Ik eet dus best veel door de dag heen verspreid, maar ik vind het belangrijk dat ik genoeg energie heb. Ik vul mijn energievoorraad dus graag aan ;) Ik ben heel benieuwd wat jij van mijn eetdagboekje vindt en of je je misschien een beetje herkent in mijn eetpatroon. 

Wil je nog meer food inspiratie van Emilia volg haar dan op Instagram: @emielskitchen of neem een kijkje op haar blog! https://www.emielskitchen.com/