Ontbijt pizza

03-05-2017

APRIL - 728x90

De laatste tijd ben ik erg dol op zoete recepten en vooral als ontbijt. Daarom maakte ik voor Bulkpowders deze eiwitrijke ontbijt pizza! Ideaal als ontbijt na het trainen, maar je kan hem natuurlijk ook maken voor de lunch! Deze healthy pizza vult enorm, zodat je lang verzadigd bent en is gemakkelijk te maken. Heerlijk met wat banaan en framboos als topping.

Ingrediënten

Voor de bodem

Toppings

Ik gebruik de whey protein banaan en de cashewpasta van Bulkpowders, aangezien deze whey niet klontert zelfs niet door de yoghurt. Ook is de prijs kwaliteitverhouding hier top!

Zo maak je de ontbijt pizza

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Meng het ei samen met de kwark en klop het geheel door elkaar.
  • Roer vervolgens de eiwitpoeder en de havermout er doorheen en meng het geheel tot een glad beslag.
  • Bekleed een bakplaat met bakpapier en giet het mengsel erop en maak er een pizzavorm van.
  • Doe de pizzabodem nu ongeveer 20 minuten in een voorverwarmde oven, maar houd hem wel goed in de gaten.
  • Wanneer de bodem klaar is laat je hem even afkoelen en kun je je favoriete toppings erop doen.
  • Je kunt natuurlijk eindeloos blijven variëren met je favoriete toppings. Niet zo dol op banaan? Probeer dan een andere smaak whey! Wat dacht je van de smaak bessen en slagroom of toffee popcorn!

Blueberry banana cake

Ook benieuwd naar het recept van deze eiwitrijke blauwe bessen cake? Klik dan hier voor het recept. Heerlijk met een laagje pindakaas of cashewnotenpasta. Ideaal als ontbijt, lunch of verantwoord tussendoortje om de dag mee door te komen!