DINER

PASTA // OVENSCHOTEL // PIZZA // RIJST EN MEER


Mango en kip ik vind het een heerlijke combinatie. Mango zorgt voor een zoete twist aan je salade wat erg lekker is en vooral op warme zomer dagen. De cashewnoten geven de salade een lekkere bite. Deze salade serveer ik met een hard volkorenbroodje, maar het kunt hem natuurlijk ook serveren zonder brood of met couscous etc. Wat jij lekker vindt! ...

Gezond eten en toch pizza eten? Dat kan met deze broccoli pizzabodem. Glutenvrij, koolhydraatarm, eiwitrijk en boordevol vezels! Hierdoor is je pizza een stuk gezonder en voedzamer dan een standaard pizza. Top je pizza af met gezonde toppings en je zit helemaal goed. Wist je dat de broccolibodem, maar liefst 500 gram groenten bevat?!

Makkelijke gezonde recepten, daar is veel vraag naar als ik jullie verzoeken hoor. Deze volkorenpasta ovenschotel is daar een goed voorbeeld van. Je bereid alles in één pan en schuift hem vervolgens de oven in. Simpeler kan niet! Heerlijk met aubergine, paprika en champignons en ik top hem maar al te graag af met wat verse basilicum, heerlijk vind...

Als kind nam ik altijd de kippensoep van oma, mijn favoriete soep toen der tijd. Dus ik dacht laat ik hem zelf weer eens maken, maar dan een snelle versie en een gezonde variant. Deze kippensoep bevat namelijk weinig zout, veel groenten en daarnaast ook nog eens flink wat eiwitten. Ideaal voor een lichte maaltijd of lunch.

Pasta, ik eet het eigenlijk maar weinig en geen idee waarom. Ik vind het namelijk erg lekker en ook heb je het zo op tafel staan. Deze volkoren spaghetti (linguine) met zelfgemaakte tomatensaus en gegrilde groenten zit boordevol vezels en is gezond en verantwoord.

Door de bonen en rijst bevat chili con carne al snel veel koolhydraten. Met koolhydraten is uiteraard niks mis, maar ik heb het dan wel over de voedzame koolhydraten zoals volkoren producten, fruit en onder andere peulvruchten. Maar voor sommige personen kan het wat minder eten van koolhydraten soms goed helpen.

De tropische temperaturen komen er weer aan en nee dan heb je geen zin in een warme maaltijd. Het liefst eet ik altijd iets van een salade, maar dan wel een vullende maaltijd salade. Dit keer koos ik voor parelcouscous met gegrilde groenten, linzen en amandelen. Een vullende maaltijd, maar toch lekker koud en fris.

We kennen het allemaal wel. Trek hebben in een vette hap. Dat is natuurlijk helemaal niet zo erg af en toe, maar hoe fijn is het dan als er een gezonde alternatief voor is? Zo kun je zonder schuldgevoel genieten en nemen je cravings naar ongezond eten af.

Tempeh, een steeds bekendere vleesvervanger en ook komen we het steeds vaker tegen. Maar hoe kun je nou thuis de lekkerste tempeh maken? Dat is helemaal niet zo moelijk en dat wil ik je graag laten zien! Heerlijk in bijvoorbeeld deze buddha bowl met mango en cashewnoten.


WIE IS FOODLIES?

Hi en wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Wie ik ben? Lisa is de naam, aangenaam! Mijzelf in drie woorden: coffee lover, sport fanaat, en gek op gezonde voeding, maar ik kan ook met mate lekker ordinair genieten.


BEKIJK OOK DE ONTBIJT RECEPTEN


STAY CONNECTED

Volg mij ook op mijn social media accounts voor nog meer smakelijke foto's, te gekke win acties en leuke nieuwtjes!

+ INSTAGRAM

+ FACEBOOK