DINER

PASTA // OVENSCHOTEL // PIZZA // RIJST EN MEER


Pasta, ik eet het eigenlijk maar weinig en geen idee waarom. Ik vind het namelijk erg lekker en ook heb je het zo op tafel staan. Deze volkoren spaghetti (linguine) met zelfgemaakte tomatensaus en gegrilde groenten zit boordevol vezels en is gezond en verantwoord.

Door de bonen en rijst bevat chili con carne al snel veel koolhydraten. Met koolhydraten is uiteraard niks mis, maar ik heb het dan wel over de voedzame koolhydraten zoals volkoren producten, fruit en onder andere peulvruchten. Maar voor sommige personen kan het wat minder eten van koolhydraten soms goed helpen.

De tropische temperaturen komen er weer aan en nee dan heb je geen zin in een warme maaltijd. Het liefst eet ik altijd iets van een salade, maar dan wel een vullende maaltijd salade. Dit keer koos ik voor parelcouscous met gegrilde groenten, linzen en amandelen. Een vullende maaltijd, maar toch lekker koud en fris.

We kennen het allemaal wel. Trek hebben in een vette hap. Dat is natuurlijk helemaal niet zo erg af en toe, maar hoe fijn is het dan als er een gezonde alternatief voor is? Zo kun je zonder schuldgevoel genieten en nemen je cravings naar ongezond eten af.

Tempeh, een steeds bekendere vleesvervanger en ook komen we het steeds vaker tegen. Maar hoe kun je nou thuis de lekkerste tempeh maken? Dat is helemaal niet zo moelijk en dat wil ik je graag laten zien! Heerlijk in bijvoorbeeld deze buddha bowl met mango en cashewnoten.

Welke kleur paprika is jouw favoriet? Mijne in ieder geval de rode en de oranje, geel gaat ook nog wel, maar groen daar ben ik niet zo'n fan van. De oranje paprika is bij vele nog wat minder bekend, zonder eigenlijk, want wist je dat deze bijvoorbeeld 3x zoveel vitamine C bevat dan een sinaasappel?

Deze volkoren tortilla's met kip en coleslaw zijn ideaal voor op de warmere dagen. Een frisse en lichte maaltijd met veel groenten en stukjes kipdijfilet. Kipdijfilet heeft meer smaak dan kipfilet en is een stuk minder droog. Je kunt dit recept gemakkelijk vegetarisch maken, door te kiezen voor plantaardige kipstukjes.

Pizza ongezond? Deze Libanese volkoren platborden met tonijn zijn in ieder geval een stuk gezonder en voedzamer en bevatten daarnaast veel minder zout en verzadigd vet dan de standaard pizza tonno! Zo kun je dus gerust vaker een pizza eten. Klinkt geweldig toch? De voedingswaarde zijn ook nog eens heel fijn.

Curry, tikka masala, korma en tandoori ik houd van de Indiase keuken en laat me hierdoor dan ook graag inspireren. Dit keer heb ik voor jullie een linzen bloemkool bowl gemaakt met een tikka masala / curry twist in samenwerking met Patak's.

Er komen steeds meer vegetarische producten op de markt. Zo komt SoFine nu met vegetarische zalm! Tegenwoordig zijn bijna alle vlees en vis producten in een vegetarische variant verkrijgbaar, maar vegetarische zalm was nog nooit eerder verkrijgbaar. Nu wel, dus geluk voor alle vegetariërs!

Tijdens het warme weer eet ik vaak pastasalades, aangezien ik dan geen zin heb in een warme zware maaltijd en toch voldoende voedingsstoffen wil binnenkrijgen. Deze pastasalade is gemaakt met een zoete zomerse twist door er bramen aan toe te voegen in combinatie met een zoete bosvruchten dressing. Eens wat anders en verrassend lekker.

Wat ben ik de laatste tijd fan van pita's. Al eerder maakte ik ontbijt pita's met zalm en roerei en nu is het tijd voor deze Griekse falafel pita's! Een lekker recept voor in het weekend of gewoon voor doordeweeks na een lange dag werken wanneer je geen zin meer hebt om uitgebreid te koken en toch nog een klein beetje gezond wilt eten. ...


WIE IS FOODLIES?

Hi en wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Wie ik ben? Lisa is de naam, aangenaam! Mijzelf in drie woorden: coffee lover, sport fanaat, en gek op gezonde voeding, maar ik kan ook met mate lekker ordinair genieten.


BEKIJK OOK DE ONTBIJT RECEPTEN


STAY CONNECTED

Volg mij ook op mijn social media accounts voor nog meer smakelijke foto's, te gekke win acties en leuke nieuwtjes!

+ INSTAGRAM

+ FACEBOOK